איך אפשר לשלוט בדליפות שתן במהלך ואחרי ההריון?

את מצפה לתינוק ואת לא יכולה להיות מאושרת יותר. יש בתוכך מודל מינאטורי שלך, שממש כמו נאפה בתנור. את מרגישה גאה, נרגשת, ואפילו עצבנית קצת, מפני שעכשיו הביטוי "את מצפה" קיבל משמעות חדשה ורצינית יותר. בטח, את מצפה לתינוק וזה כיף, אבל במקביל את גם יכולה להתחיל להקיא באופן כמעט בלתי נשלט, להשתוקק למאכלים שמעולם לא רצית קודם, ואפילו… להרגיש דליפת שתן קטנה לאחר ההתעטשות. אף אחד לא אמר לך שאת אמורה לצפות לכל זה.

 

האם את הולכת לשירותים לעיתים קרובות מדי? כנראה שאת סובלת משלפוחית שתן רגיזה, וכדאי שתדעי שמדובר במצב שכיח עבור נשים רבות בהריון.

 

את בטח יכולה לעבור לילות ללא שינה ולהרגיש כאבים ולחצים, אבל דליפות השתן האלה הן לא שלך, וזה יעבור. בינתיים, את יכולה ליישם כמה טכניקות ומוצרים כמו חיתולים למבוגרים לגברים ונשים כדי להפוך את המצב הזמני הזה לקצת יותר נסבל.

 

מה יהיה עם הדליפות האלה?

 

גוף של אישה עובר הרבה בזמן שהוא נושא תינוק. החוויות הלא נוחות הן בעצם תהליך ההתאמה של הגוף לתינוק וכן ההתכוננות ללידה. זאת אומרת, זה די טבעי שנצפה לאי נוחות מסוימת כשהתינוק גדל בתוכנו ואיברים הפנימיים שלנו נעים כדי לפנות לו מקום, לא?

 

לחץ, כמה לחץ

 

הרחם שלך הולך ומתרחב בעקביות הרחם, ודי בכך כדי להפעיל לחץ גדול על שלפוחית ​​השתן. זה אומר שאת עלולה לחוש בדליפת שתן בזמן הליכה, דיבור, צחוק או התעטשות. הלחץ הנוסף על שלפוחית ​​השתן שלך גורם לה לא לתפקד מספיק טוב ולא להחזיק את השתן.

 

איך משפיעים ההורמונים?

 

הורמונים משחקים תפקיד גדול מאוד. Relaxin הוא הורמון שמרגיע את השרירים לקראת עבודה, והפרוגסטרון משוחרר גם כדי לרכך אותם. התוצאה? רצפת האגן שלך רופפת ורכה יותר, מה שמוביל בדרך כלל לפחות שליטה על שלפוחית ​​השתן.

 

האם את יכולה לעשות משהו בקשר לזה?

 

התשובה הקצרה היא כן, את יכולה לעשות משהו בקשר לזה. עם זאת, אולי לא ממש תוכלי לעצור את דליפות. זה אחד מאותם דברים שאת לא יכולה לשלוט בהם במאה אחוז, אבל מצד שני יש דברים שאפשר בהחלט לעשות כדי לעזור לעצמך לצמצם את דליפות השתן במהלך ההריון.

 

  1. תרגילי קגל הם תרגילים קלים ומועילים שניתן לעשות אותם בכל מקום ובכל זמן, לפני, במהלך ואחרי ההריון. מספיק שתעשי רק כמה סטים של 30-20 תרגילי קגל ביום, והם יעזרו לך לחזק את שרירי רצפת האגן שלך באופן משמעותי. זכרי, רצפת אגן חזקה יותר יכולה לתמוך טוב יותר ברחם ובשלפוחית ​​השתן, מה שגם עשוי למנוע או לצמצם את הדליפות.

בנוסף, תרגילי קגל יהיו שימושיים כאשר יגיע הזמן ללדת. עם זאת, לפני שאת מחליטה ליישם משהו חדש, כמו תרגילי קגל, הקפידי להתייעץ עם הרופא שלך.

 

  1. את כנראה מתפתה לצמצם את צריכת המים שלך אבל זה לא רעיון טוב. ודאי שאת מקבלת את כמות המים המומלצת בכל יום. אחרת, את יכולה בסופו של דבר להגיע למצב של התייבשות וזה לא יהיה נעים או טוב בשום צורה. מה שכן, סביר שישנם מזונות או משקאות שאת צורכת ועלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן שלך. זה בהחלט אפשרי, ולכן מומלץ לא לשתות קפה, משקאות מוגזים המכילים קפאין, ולהמעיט באכילת עגבניות ופירות הדר.

 

  1. השתמשי במוצרי ספיגה למבוגרים שיעזרו לך להמנע מ"תאונות" מביכות. זו אחת הדרכים לשמור על הדליפות שלך לעצמך, אבל לא מדובר כל סוג של מוצרי ספיגה. אם את מתפתה להשתמש במוצרים המיועדים עבור המחזור החודשי שלך, בבקשה אל תעשי זאת. אולי הם נראים כאילו הם יכולים לעשות את העבודה, אבל הם לא. הם טובים למחזור הווסת, אבל לא עבור שתן שנפלט החוצה במהירות. במקום זה, בדקי לגבי מוצרים המיועדים לשלפוחית שתן רגיזה. מוצרים אלה יהיו הרבה יותר נוחים ויציעו הגנה טובה יותר. מוצרי ספיגה ייעודיים אלה נועדו לשלוט גם בריח, לשמור אותך יבש ולאפשר לך להישאר דיסקרטית לגבי דליפות השתן.

 

  1. נשים רבות חשות בושה ומבוכה בגלל דליפות משלפוחית ​​השתן, ונוטות שלא לדון באפשרויות טיפול עם חברים, בני משפחה או הרופא שלהן. אחרות מרגישות שדליפת השתן היא לא עניין כל כך גדול שצריך לעורר מהומה.

 

לא משנה איך את מרגישה לגבי זה, את בטח לא צריכה להתמודד עם זה לבדך. עשי כמה תרגילי קגל והשתמשי במוצרי ספיגה טובים שמתאימים לך כגיבוי. זוהי בהחלט אסטרטגיה מצוינת לחיות עם דליפת שתן.

 

תינוק הגדל בתוכך גורם להרבה שינויים פיזיים והורמונליים שאת ממש לא יכולה לצפות מראש בוודאות מוחלטת. עם זאת, לדבר אחד את כן יכולה לצפות, והוא שיש אפשרויות לטפל בדליפת שתן ולהפוך אותה לקצת יותר נסבלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *